You are now and forever in my beating chest


Lördagen började utmärkt.
Ringde älskade mormor och grattade henne på födelsedagen. Skönt att höra om hur allt är där uppe och bli lika förvånad ännu en gång om hur pass lite snö det finns i Norrland just nu.

Mötte upp Matilda och senare även Ellen och vi tog oss an julshoppingen, som resten av hela London också hade kommit på att de skulle göra. Blev några lagom stora fynd innan vi lekte tonfiskburksleken. Tonfisksburksleken går ut på att du bestämmer dig att mitt i rusningstid på en sen lördagseftermiddag ta tunnelbanan från centrala London och ut ur zon 1.

Fick gå hem i ösregn men sen var det lite snabbtorkning och middag innan jag åkte till Mortlake o träffade goa killar o tjejer på 'Young'. Kan ju bara påpeka att det nog endast är i London det finns en pub i nästan direkt anslutning till ett stort bryggeri.

Just det! Jag har ju haft en slags följetong hela den här hösten med de cyklande poliserna som finns här i London. Jag har kommenterat och skrattat åt dem för de ser lika skojsiga ut v a r e n d a gång. I fredags när jag skulle ta bussen hem från Richmond står jag snällt o väntar på bussen då det är någon som knackar mig på axeln. En ung kille i polismundering, reflexväst och cykelhjälm har fint placerat sin fina cykel (Vit med texten P O L I C E på ramen) strax intill för att sedan börja fråga mig om både det ena och det andra som handlade om cykelpoliserna. Jag betedde mig som en riktigt god medborgare och svarade fint men kunde inte släppa en tanke: Hur kul skulle det inte vara om någon hade snott en poliscykel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0