Before this night however before last night

Får inte glömma att nämna att igår förvandlades TopShop i Kingston till Student Shop- 20% rabatt för alla studenter.
Genom min otroliga listighet fick jag tag i en goodiebag.
En spygrön/blå tygkasse fylld med slickepinne, doftspray, block och neccessär.
Salig blandning av prylar kan man säga!

Disposition

Kan vår attityd påverka vår språkförståelse?

Inledning:

Här ska jag presentera och förklara min frågeställning.

Brödtext 1(baseras på artikeln ur Spårktidningen 3/09)

http://spraktidningen.se/art.lasso?id=09203a

 

Vill vi svenskar bli bättre på att förstå våra grannspråk?

 

Brödtext 2 (baseras på insändare ur Språktidningen nr 4/09)

 

Men hur kan det då komma sig att många blev upprörda över att Eva Rydbergs fars på Fredriksdalsteatern inte textades, trots att svenska talades?

 

Brödtext 3 (baseras på undersökningen av nordisk grannspråksförståelse)

http://old.norden.org/nordenssprak/kap2/2a/14.asp

Vad har de haft för förutsättningar som gör att de har fått en ökad förståelse för nordens språk, eller är det endast ett intresse som har skapat denna förståelse?

 

Avslutning:

Jag kommer nu summera innehållet i de tre utredningar jag har gjort för att sedan kunna lägga fram min åsikt i ämnet och förklara mina ståndpunkter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0