Connected to the globe

Lisa och jag har äntligen en liten tråd ut i stora världen och vi är överlyckliga!

Nu ska bilderna äntligen komma på plats här ENJOY!

25 aug
Resdag med hejdå kramar och bort till de nya äventyren! Vår värdmamma Estrella är jättesnäll och vi får god och nyttig mat varje dag.Hon visade oss runt i huset och sedan gick vi till Kingston och fick se allt som fanns där. Vi fick förresten ett rum var och båda var väldigt stora; Lisa bor på vinden o jag bor i ett rum på andra våningen.

Flickorna är med!


Lisa är "over the moon"  vid gaten på Kastrup

Första glimten av London


Mitt rum (och Lisa självklart)

Mitt rum (ja lisa är en linslus)


26 aug
Första skoldagen på denna enorma skola som är underbart fin. Första dagen var info och lite lära känna övningar innan vi gick mot Richmond till Kew Gardens där vi åt sandwich, äpple o läsk - "nyttig engelsk skollunch". Sofia o jag tog foto vid Mick Jaggers hus utifall att han skulle kika ut genom fönstret. Efter skolan följde Emmy med mig och Lisa till Kingston där vi köpte engelska mobilkort och lite sånt plock.
 
Utsikt bort mot typ allt - Themsen osv.

"Bolt" visar vägen till Mick Jaggers hus

Lunch i Lisas röda converse

27 aug
Idag var det kryssning på the Thames som gällde. 50 minuter på turistbåt förbi alla sevärdheter innan vi va framme i Greenwich, där vi gick o besökte observatoriet och nollmeridianen. Efter et var det lunch i mysiga Greenwich och det blev Fish n' chips för Agnes, Lisa, Emmy och mig. Starbucks hann vi även med innan båten gick  :)
Sedan tog vi en rejäl shoppingruna Lisa Emmy o jag och vi gjorde Oxford street - Primark, Topshop, New Look, River Island och Zara. Jag fick med mig 2 finfina grejer hem!

De här himla turisterna som ska fotografera ÖVERALLT ;-)

Big Ben

Duvorna i London har också drabbats hårt av bostadsfrågan

Tower Brigde

Greenwich


Shopping på Oxfordstreet
Skor - Zara
Klänning- River Island

Kommentarer
Postat av: syster

najs outfit du köpte! jag hälsar att din "överskriftsbild" var snyggare innan o niclkas att vi inte kan läsa centrerad text :-)

puss o hej säger vi gamlingar

2009-08-29 @ 13:55:53
Postat av: Lina

SNYGGT BETTSY!!!! den klänningen kommer jag inte alls vilja låna när du kommit hem ;) btw, har vi samma skostrlk? ;) haha,

saknar dig!!! <3

2009-08-29 @ 16:51:25
URL: http://linaapalmgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

fan va häftig bilden vid big ben var! :D ser ut som du ska hoppa ner i vattnet haha. o finfinfinfifnaa skor!

2009-08-31 @ 18:37:20
Postat av: klantigsak

erica va de som hälsade :D

2009-08-31 @ 18:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0