Ironi eller vaddå?

Var ute med vovven efter middagen o eftersom det har snöat idag så tog jag en liten snabb runda med skottning. Här hos min mormor o morfar så har dem bredvid sin uppfart ett litet stup på ca 1 meter för det är en väg där som går fram till vedboden. Ut över det stupet brukar man lasta av snön som man får från skottningen o jag gjorde det som vanligt ikväll. På sista rundan skulle jag skjutsa snön lite extra långt bort så det ska bli enklare att lasta av snön nästa gång o då tog jag ju självklart ett steg för mycket o for ner med hela benet rakt ner i en snöhög på ca 1,5 m. Sedan kommer det ironiska eller hur man nu ska uttrycka det: iPoden spelade just då låten "The end is not near(it's here)". Jag skrattade lätt innan jag insåg att jag var tvungen att ta mig ut mig kalla situation men jag upp till slut!

Imorgon blir det nog stugan om det håller sig under -15 men nu är det kvällsfika :)

Kommentarer
Postat av: Josefin

sv: haha visst är det kul med dataundervisning, inte alls enerverande på något sätt..

ja tack gode gud för det!

KRAM

2009-02-20 @ 20:29:37
URL: http://frokenbengtsson.blogg.se/
Postat av: Josefin

två kommentarer av mig här nu då :D

hahaha skrattade så jag fick tårar i ögonen när jag läste om din lilla snö-upplevelse och iPoden ;)

2009-02-20 @ 20:30:19
URL: http://frokenbengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0